Thursday, January 7, 2010

MaLaYsia mudah bagi taraf penduduk Tetap

hmm..

topik ni da banyak kali aku dengar dari sumber2 yg boleh di percayai..

Malaysia mudah memberi TaraF PenDUDUk Tetap kepada WARGA ASING...

1- asalkan owg tu bagi sumbangan sket da dapat...

2- Pendatang Tanpa Izin / Pekerja Asing yang datang bekerja Di Malaysia dalam tempo
10 tahun layak mendapat taraf penduduk tetap di malaysia..

setakat ni tu je yg aku ingat.. dan aku pasti dan kompom ad banyak lagi bende dan kes yang seperti ney jadi kat MalaySia Ku tercinta ney...

Lambakan Pendatang Asing, Apa-apa la yg Asinh yang datang luar dari malaysia yg dapat jadi penduduk tetap di malaysia..

Malaysia pada aku terlalu bermurah hati, baek.. tapi x bertempat.. cuba la pikir ap jadi setiap tahun kat malaysia ni beribu ribu pendatang asing, warga asing yg dah duduk kat malaysia ni 10 tahun memohon kat JPN (Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia) untuk menjadi penduduk tetap dengan I/C merah..

Negara Malaysia makin hari makin ramai penduduk.. ContoH.. kalau nk di kira lebey kurang 30 juta warga malaysia yang asli berdaftar dengan JPN..

Bayangkan lambakan warga asing yg tiap tahun memohon penduduk tetap brape ramai??
hmmm.. xterkira la ramai nyer..

tp aku rase penduduk malaysia sebenar xde la ramai tu..
yg ramai aku rase da bercampor dlm 30juta tu dengan warga asing yg memohon penduduk tetap..

xpon klu xcampor macam mne tu??
hhhmmm...

1 comment:

funKafuLo said...

jom kite g duk indon la..
hehehe